Sector Overheid & Semi overheid

Iets regelen via de website van de overheid is altijd een gedoe, de diensten staan vaak niet op de plek waar je denkt dat ze staan en wordt van pagina naar pagina gestuurd. Mensen zien door de bomen het bos niet meer en worden al chagrijnig wanneer ze weten dat ze online iets moeten regelen. Live chat van Chatkracht kan hier de uitkomst bieden. Als zij er niet uitkomen of vragen hebben kunnen zij een chat sturen en binnen 30 seconden zullen zij een reactie krijgen. Hierna wordt er gekeken waar de klant vastloopt en kan de chatspecialist de juiste link sturen voor de klant, helpen met het berekenen van gegevens of vertellen wat er nou met dat moeilijke begrip wordt bedoeld.  

Het voordeel voor de overheid en semi-overheid hierbij is dat zij minder burgers hoeven te informeren dat zij hun gegevens moeten invullen of aanpassen omdat mensen het af kunnen maken als ze er niet uitkomen in plaats van het weer uitstellen. Mochten de chatspecialist en de burger er niet uitkomen, dan kan de chatspecialist de gegevens doorgeven aan de juiste afdeling, zodat de klantenservice van de overheid zelf het verder op kan pakken. Het is dus zeer belangrijk dat de chatspecialist een groot en uitgebreid kenniscentrum heeft. Zo kan de burger snel en makkelijk verder worden geholpen. 

Het voordeel voor de burger is dat zij ook in het weekend en in de avond hulp kunnen inschakelen wanneer ze er niet uitkomen en niet een half uur in de wacht staan wanneer ze bellen, want de maximale wachttijd voor een chat bij Chatkracht is 30 seconden. Doordat de chatspecialist een echt persoon is en geen chatbot kan de specialist de burger naar de juist pagina sturen, zonder dat hierbij gebruik moet worden gemaakt van triggerwoorden. Want hoe vaak stel je een vraag aan een bot, en krijg je het compleet verkeerde antwoord terug?